czwartek, 26 maja 2011

Podstawowe zwroty

Podstawowe zwroty

Tak - Sì;

Nie - No;

Proszę. - Prego;

Dziękuję (bardzo) - Grazie mille;

Nie ma za co - Non c'è di che; Niente

Przepraszam (przykro mi) - Mi dispiace/Scusi;
Przepraszam (w prośbie o pomoc) - Mi scusi;

Nic nie szkodzi. - Non fa niente; Fa niente

Cześć - Ciao;

Dzień dobry - Buon giorno;

Dobry wieczór - Buona sera;

Do widzenia - Arrivederci;

Do zobaczenia wkrótce - A presto;

Dobranoc - Buona notte;

Dobrze - Bene;

Zgadzam się - Sono d'accordo.

Nie zgadzam się - Non sono d'accordo.

Jak się masz? - Come va?;

Jak się Pan/Pani ma? - Come sta?

Dziękuję, dobrze - Sto bene, grazie.

W porządku - Tutto bene.

Nie mówię po włosku - Non parlo italiano.

Znam włoski tylko trochę - Parlo un po' l'italiano.

Czy mówi Pan/Pani - Parla...

po angielsku - inglese?

po niemiecku - tedesco?

po francusku - francese?

po hiszpańsku - spagnolo?

po polsku - polacco?;

Mówię bardzo słabo po - Parlo un po'...

Nie rozumiem - Non capisco

Rozumiem - Capisco

Mógłby mi pan to napisać? - Me lo potrebbe scrivere, per favore?

Czy mógłby Pan/ mogłaby Pani to powtórzyć? - Potrebbe ripetermelo, per favore?

Proszę mówić wolniej - Potrebbe parlare più lentamente, per favore?

Nazywam się... - Mi chiamo...

Jestem cudzoziemcem/cudzoziemką - Sono straniero/straniera

Jestem z Polski - Vengo dalla Polonia

7 komentarzy:

  1. Kocham język włoski:) Jest piękny.
    Od niedawna się go uczę. Wielkie dzięki za wpisy na tym blogu. Wszystkie się przydają w nauce:) Często zaglądam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham włoski :) niedawno się go uczę :) dzięki za wpisy słówek dzięki nim się uczę

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis - dzięki niemu bez najmniejszego problemu można opanować podstawy języka włoskiego. Sam, chcę jednak nauczyć się posługiwać językiem włoskim p0łynnie, dlatego też rozważam skorzystanie z oferty szkoły językowej https://lincoln.edu.pl/. Czy powinienem tego dokonać?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak na dobrą sprawę trzeba naukę każdego języka obcego zaczynać o rzeczy najprostszych. Osobiście bardzo odpowiada mi nauka z programu do języka włoskiego https://www.jezykiobce.pl/s/65/program-do-nauki-wloskiego więc siadam sobie do niego wtedy kiedy mam na to czas.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o podpisywanie się w komentarzach. Komentarze anonimowe będą usuwane.